Sunday, October 18, 2009

Terima kasih buat semua ..segala pertolongan dan doa hanya Allah yang mampu membalasnya...

Assalamualaikum wr wbr..

Jutaan terima kasih atas segala pertolongan dan doa semua sanak saudara dan jiran tetangga yang datang membantu majlis kesyukuran. Kami seisi keluarga tidak mempu membalasnya. Allah swt sahaja yang Maha Merancang segalanya...

5 hari telah berlalu, kejadian ngeri lagi menyayat hati menyebabkan semua ahli keluarga hilang selera makan dan langsung tidak nyenyak tidur.Banyak kerja dan rutin harian jadi tertangguh. Bingung, kelu dan tak bermaya.

Semalam Kedai Kak Pah dekat kubur labok, berlaku kes rompakan. Kepala Pokdin siap kene ketuk dengan spana. Nasib baik anaknya sempat menelefon bapa saudara minta tolong. Jadi sempat lah tangkap 4 dari 5 orang perompak depan BHP labok oleh sekumpulan ahli rukun tetangga di sini.

Jika difikir dalam-dalam, memang kita tak boleh nafi bahawa inilah dunia akhir zaman. Jenayah berlaku di mana-mana. Maksiat bermaharajalela. Penguasa membela golongan penjenayah untuk menyara hidup dan mengejar kemewahan dunia yang hanya sementara ini.

Ketidakseimbangan mula dirasai. Dulu keselamatan boleh kita kecapi, namun kini, mana ada lagi keamanan, kedamaian dan kesenangan?

No comments:

Post a Comment