Tuesday, October 20, 2009

Berita Terkini...

Sejak dari jam 12 hingga jam 5 petang - Ayah, Khomaini, Ayub dan Irwan ke Balai Polis Pengkalan Chepa bagi meneruskan siasatan kes tembakan 14 oktober 2009. Ternyata apa yang ditakuti berlaku telahpun berlaku iaitu Mira (suspek utama) kejadian tambakan malam 14 oktober 2009 telah dibebaskan daripada tahanan reman. Disaksikan sendiri oleh Ayah, Khomaini, Ayub dan Irwan.

Nampaknya daripada risik-risik mendapati kes ini seolah-olah tidak diambil berat oleh pihak berkuasa. Beberapa pegawai polis seolah-olah menjadi penyelamat dan pelindung kepada penjahat-penjahat ini. Bagaimanakah masyarakat akan datang agaknya jika sikap-sikap dan integriti polis ini tidak didedahkan kepada awam? Mereka bebas pelihara dan hukum siapa yang mereka suka. Siasatan lengkap tidak dilakukan dan tidak pun dijelaskan kepada mangsa.

Membiarkan penyangak dadah ini bebas dan bermaharajalela. Membunuh satu persatu anak muda kita, entah-entah jiran kita, silap-silap sedara kita, paling takut anak cucu kita. Mati sia-sia sahaja tak dapat pahala.

Tragedi ini, perlu kita ingatkan sesama kita. Jauhlah harapnya adik beradik, sanak saudara dari menjadi polis pelindung penjenayah dan pengkhianat bangsa ini. Nauzubillah.

No comments:

Post a Comment