Friday, November 13, 2009

Berpisah kita di dunia moga bertemu di akhirat...



Hari ini jumaat, jenazah Amir Safuan siap dimandikan jam 12.45 tghari. Lepas siap dikafankan dan dipertemukan buat kali terakhir dengan seluruh isi keluarga. Maka jenazah terus disembahyangkan dan dibawa ke masjid Labok untuk di sembahyangkan sekali lagi.

Alangkah hati ini terasa hikmahnya di saat duka, ada gembira yang Allah hadiahkan sebagai ubat merawat luka lama yang lebih 5 tahun terpendam. Semua keluarga bersatu kembali, bertegur sapa, berjabat tangan, bermaafan sesamanya. Moga tiada lagi rasa kecil hati, tersinggung, terguris dan apatah lagi dendam yang tidak ada kesudahan. Sebagai umat Nabi Muhammad - kita harus jadikan Nabi sebagai teladan.

Menurut Azah, dia telah melarang abangnya dri keluar rumah semalam. Tetapi sudah tertulis Amir akan pergi meninggalkan kita, dia keluar rumah jam 9 malam. Kejadian berlaku tepat jam 9.15 malam di depan BHP labok.

Motor Amir tidak berlampu dan dia pula tidak bertopi keledar, melanggar kereta iswara milik satu keluarga. Amir melanggar tepat bahagian penumpang sebelah driver, menyebabkan isteri pemilik kereta cedera. Manakala penumpang lain selamat.

Semua keluarga datang ziarah. Cuma Tok ayah yang tidak pergi melawat jenazah sehingga saat akhir. Dia cuma pergi ke masjid sembahyang jenazah di sana.

Berikut gambar arwah di saat akhir selepas di kafankan:




No comments:

Post a Comment